czwartek, 18 listopada 2010

Nigdy nie mógłbym zrezygnować

Odkryłem, że jeśli mówię o upraszczaniu lub ogólnie o minimalizmie, ludzie są generalnie pozytywnie nastawieni... ale jeśli przejdziemy do konkretów, nie zawsze pozostają entuzjastyczni.

Wielu ludzi opiera się kiedy zachęcam ich do zrezygnowania z niepotrzebnych zakupów, ciuchów lub butów. Kiedy wspominam o zrezygnowaniu z samochodu, lub kupieniem mniejszego mieszkania, lub zaprzestaniu picia słodzonej kawy, lub niezdrowego żarcia... słysze wiele głosów w stylu "Bardzo chciałbym stać się minimalistą, ale nigdy nie mógłbym zrezygnować z ______." (wypełnij wg uznania)

Kiedy słyszałem o innych ludziach którzy dokonują zmian, wiele razy myślałem podobnie. Mówiłem sobie "Nigdy nie mógłbym zrezygnować".

Myliłem się.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z hamburgerów i smażonego kurczaka, ale teraz jestem wegetarianinem.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z telewizji, ale żyje bez niej już szósty czy siódmy rok.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z papierosów, ale jestem od nich wolny już prawie piąty rok.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować ze słodyczy, ale teraz tylko sporadycznie coś skubnę.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z mojego samochodu, ale teraz rzadko co prowadzę, a za miesiąc rezygnuję z niego na dobre.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z przetworzonego jedzenia w opakowaniu, ale teraz jem niemalże tylko prawdziwe, nieprzetworzone jedzenie bez opakowania.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z kawy, ale niedawno to zrobiłem.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zrezygnować z butów do biegania, ale teraz biegam na bosaka.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym zredukować mojej garderoby do kilku/kilkunastu ciuchów, ale to zrobiłem.

Powiedziałem, że nigdy nie mógłbym całkowicie zrezygnować z telewizji, ale to zrobiłem.

Jeśli myślisz, że nigdy nie mógłbyś czegoś tam... przestań to powtarzać. Możesz siebie jeszcze zaskoczyć.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Duży plus.

Unknown pisze...

Krótko mówiąc NIGDY NIE MÓW NIGDY. Świetny post :)

Prześlij komentarz